Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la Programul de reparații
curente a drumurilor publice locale,
din raionul Străşeni pentru anul 2016
În conformitate cu prevederile Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările şi completările ulterioare, cu modificările ulterioare, Legii nr. 397 din 16 octombrie 2003 privind finanțele publice locale, cu modificările, cu completările ulterioare şi în limita defalcărilor la bugetul raional preconizate pentru anul 2016 de la taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă 6170,00 mii lei pentru reparația curentă a drumurilor publice locale, din raionului Străşeni în anul 2016, conform Programului (se anexează).
2. Controlul privind executarea prezentei decizii se pune în seama preşedintelui raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina Rusu
Avizat:
Vicepreşedintele raionului N. Budu
Direcţia finanţe V. Manoli
Direcţia agricultură, dezvoltare
economică şi a teritoriului N. Sîrbu
Serviciul juridic T. Tatiana
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie ”Cu privire la Programul de reparații curente a drumurilor publice
locale din raionul Strășeni în anul 2016”
În legătură cu alocarea sumei de 6500,0 mii lei din contul încasărilor la impozitul rutier, se propune a se repartiza suma de - 6170,0 mii lei pentru :
- profilarea cu adaos de material pietros la o parte de drumuri de acces,
- plombarea gropilor și executarea stratului de egalizare a îmbrăcămintei părții carosabile cu beton asfaltic la drumurile publice locale din raion (conform anexei).
Programul de reparații curente a drumurilor publice locale din raionul Strășeni în anul 2016, a fost elaborat în baza examinării stării tehnice a drumurilor, examinarea demersurilor parvenite la Aparatul președintelui raionului din partea primarilor și propunerilor înaintate de către Comisia specială, instituită prin Dispoziția Președintelui de raion cu nr. 154 din 26 noiembrie 2015, care a examinat cu ieșire în teritoriu starea drumurilor.
Proiectul de decizie se propune spre examinare comisiei consultative de specialitate și aprobare în cadrul ședinței Consiliului raional.
Sîrbu Nicolae,
Șef al Direcție agricultură, dezvoltare
economică și a teritoriului
Sîrbu Nicolae
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la corelarea bugetului
raional pe anul 2015
În conformitate cu prevederile Legii nr.200 din 20.11.2015 privind modificarea şi completarea Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr.72 din 12 aprilie 2015, art. 23 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă modificările şi completările în Decizia Consiliului raional nr.5/10 din 12 decembrie 2014 ,,Cu privire la aprobarea bugetului raional pe anul 2015 ”, cu modificările ulterioare, după cum urmează:
- în punctul 3 cifrele ,,130312,6” ,,18136,8” ,,111700,2” ,,475,6” se substituie cu cifrele ,,130788,3” ,,18136,8” ,,112175,9” ,,475,6” ;
- În punctul 11 cifra ,,6728,7” se substituie cu cifra ,,6738,1”;
- în anexa nr. 1,,Veniturile bugetului raionului pe anul 2015” capitolul ,,Transferuri” cifrele ,,200599,2” ,,32191,9” ,,2886,5” ,,156738,1” ,,2217,1” ,,4808,7” ,,1756,9” se substituie cu cifrele ,,203186,4” ,,32191,9” ,,2886,5” ,,167272,1” ,,2227,7” ,,4823,7” ,,3722,4”;
Sintagma ,,Total general venituri” cifra ,,246818,7” se substituie cu cifra ,,248010,7” ;
Cheltuielile bugetului raionului pe anul 2015:
- compartimentul ,,Serviciile de stat cu destinaţie specială” cifra ,,17317,2” se substituie cu cifra ,,17467,2” ;
- compartimentul ,,Învăţămînt” cifra ,,169685,3” se substituie cu cifra ,,170087,5” .
- compartimentul ,,Asigurarea şi susţinerea socială” cifra ,,16189,2” se substituie cu cifra ,,16318,4” ;
- compartimentul ,,Gospodăria drumurilor” cifra ,, 11907,7” se substituie cu cifra ,,12251,7”;
- compartimentul ,,Gospodăria comunală şi gospodăria de exploatare a drumurilor” cifra ,,4648,5” se substituie cu cifra ,,4804,5”.
Sintagma ,,Total cheltuieli” cifra ,,151004,5” se substituie cu cifra ,,151734,2”.
- în anexa nr. 2 ,,Veniturile bugetului raional” la capitolul ,,Transferuri” cifra ,,133199,1” se substituie cu cifra ,,133928,8”, cifra ,,104674,4” se substituie cu cifra ,,105264,3”, cifra ,,2217,1” se substituie cu cifra ,,2227,1”, cifra ,,4808,7” se substituie cu cifra ,,4937,9”;
Sintagma ,,Total general venituri” cifra ,,151004,5” se substituie cu cifra ,,151734,2”;
Cheltuielile bugetului raional pe anul 2015:
- sintagma ,,Învăţămînt” cifra ,,110431,4” se substituie cu cifra ,,111021,3”;
- compartimentul ,,Cultura, arta, sportul şi acţiunile pentru tineret” cifra ,,6851,1” se substituie cu cifra ,,6861,7” ;
- compartimentul ,,Asigurarea şi protecţia socială” cifra ,,15938,7” se substituie cu cifra ,,16067,9”;
Sintagma ,,Total” cifra ,,151004,5” se substituie cu cifra ,,151734,2”.
- Anexa nr. 8 ,,Lista instituţiilor de învăţămînt primar şi secundar general cu suma mijloacelor financiare prevăzute în buget pentru anul 2015 pe bază de formulă” se substituie cu anexa nr. 8 cu un nou conţinut, se anexează.
2. Se numeşte responsabil pentru executarea prevederilor prezentei decizii şeful Direcţiei finanţe (V. Manoli).
3. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii Preşedintele raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei, _______________
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Direcția finanțe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
Notă informativă
la proiectul de decizie ”Cu privire la corelarea bugetului raional pe anul 2015”
Prin Legea nr. 200 din 20 noiembrie 2015 au fost operate modificări şi completări la Legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 72 din 12 aprilie 2015.
Prin urmare, în scopul asigurării implementării prevederilor Legii nr. 355-XVI cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar, în partea ce ţine de majorarea salariului lunar a cadrelor didactice şi corpul profesoral din învăţămînt la creşterea procentuală (circa 3 la sută) a salariului mediu prognozat pe economia naţională pentru anul 2015, se propune majorarea transferurilor cu destinaţie specială pentru ramura învăţămîntului în sumă de 450,1 mii lei şi pentru şcoala sportivă 10,6 mii lei.
La fel, în legătură cu majorarea tarifelor la energia electrică şi gazele naturale şi modificarea numărului de beneficiari de compensaţii a cheltuielilor de deservire cu transport a persoanelor cu dezabilităţi ale aparatului locomotor se propune majorarea transferurilor cu destinaţie specială cu 129,2 mii lei.
Proiectul de decizie se propune comisiei consultative de specialitate pentru avizare şi Consiliului raional pentru examinare şi adoptarea deciziei.
Şef Direcţia finanţe V. Manoli
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la rectificarea bugetului raional
În conformitate cu prevederile art. 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările și completările ulterioare, art. 26 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările ulterioare, Consiliul raional DECIDE:
1. Se majorează cu 23,0 mii lei planul de finanţare pe mijloace speciale a Gimnaziului Cojuşna, mijloace încasate de la arendarea spaţiilor şi se direcţionează la ,,Alte cheltuieli”.
2. Se micşorează cu 22,0 mii lei mijloacele alocate din fondul republican de susţinere socială a populaţiei pentru alimentarea persoanelor defavorizate în cantina socială în satul Voinova în legătură cu sistarea activităţii acesteia.
3. Se majorează cu 39,0 mii lei planul de finanţare pe mijloace speciale a Centrului de reabilitare şi plasament com. Micleuşeni, mijloace încasate de la reţinerea unei părţi din pensie şi se direcţionează pentru procurarea produselor alimentare.
4. Se alocă 30,0 mii lei din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014 pentru organizarea şi desfăşurarea sărbătorilor de iarnă.
5. Se numeşte responsabil pentru executarea prevederilor prezentei decizii şeful Direcţiei finanţe, (V. Manoli).
6. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei, _______________
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Direcția finanțe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
Completare la proiectul de decizie nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la rectificarea bugetului raional
În conformitate cu prevederile art. 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală cu modificările ulterioare şi art. 26 al Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, Consiliul raional DECIDE:
1. În legătură cu scăderea nivelului de încasare a impozitului pe venitul din salariu se micşorează planul pe impozitul dat cu 552,0 mii lei.
2. Se micşorează cu 75,0 mii lei planul de finanţare pe serviciul de deservire la domiciliu, mijloace neutilizate în anul 2015 pentru retribuirea muncii.
3. Se micşorează cu 74,0 mii lei planul de finanţare pe serviciul de asistenţă comunitară, mijloace neutilizate în anul 2015 pentru retribuirea muncii.
4. Se micşorează cu 74,0 mii lei planul de finanţare pe Centrul de reabilitare s. Micleuşeni, mijloace neutilizate la retribuirea muncii.
5. Se micşorează cu 125,0 mii lei planul de finanţare la compensaţii de transport pentru veterani şi invalizi, mijloace alocate suplimentar din bugetul raional şi restituite din Bugetul de stat la rectificarea Legii Bugetului de stat pe anul 2015.
6. Se micşorează cu 110,0 mii lei planul de finanţare pe Centrul de plasament pentru copii, mijloace neutilizate pentru alimentaţia copiilor în legătură cu micşorarea numărului acestora.
7. Se micşorează cu 94,0 mii lei planul de finanţare pe Casa raională de cultură, mijloace economisite pentru resursele energetice.
8. Se micşorează cu 170,0 mii lei planul de finanţare pe taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în R. Moldova şi respectiv se micşorează cu 170,0 mii lei şi cheltuielile la compartimentul ,,Gospodăria drumurilor”.
9. Se numeşte responsabil pentru executarea prevederilor prezentei decizii şeful Direcţiei finanţe (V. Manoli).
10. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei, ___________
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
VIZAT:
Direcţia finanţe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
Notă informativă
la proiectul de decizie „Cu privire la rectificarea bugetului raional”
Proiectul prezentat este elaborat în temeiul art. 26 al Legii nr.397- XV din 16.10.2003 privind finanţele publice locale nr. 397 - XV din 16.10.2003 care stipulează „Autoritatea executivă este în drept să înainteze propuneri privind rectificarea bugetului aprobat după caz”.
Modificările propuse vor oferi posibilitatea executorilor de buget, de a efectua cheltuieli în sumele care nu au fost incluse în bugetul aprobat.
Pe parcursul anului, în contul Gimnaziului Cojuşna s-au acumulat venituri din mijloace speciale de la prestarea serviciilor cu plată în sumă de 23,0 mii lei. În legătură cu aceasta, se propune rectificarea planului de finanțare pe mijloace speciale a Gimnaziului Cojuşna cu direcţionarea la reparaţii curente.
În legătură cu sistarea activităţii cantinei sociale din satul Voinova se micşorează planul cu 22,0 mii lei, mijloace alocate din Fondul republican de susţinere socială a populaţiei.
În scopul procurării produselor alimentare în Centrul de reabilitare şi plasament, com. Micleuşeni se propune majorarea planului de finanţare pe mijloace speciale cu 39,0 mii lei, mijloace încasate de la reţinerea unei părţi din pensie.
Se alocă 30,0 mii lei din contul mijloacelor constituite în rezultatul executării bugetului raional pe anul 2014 pentru organizarea şi desfăşurarea sărbătorilor de iarnă.
Şef al Direcţiei finanţe Vera Manoli
raionul Străşeni
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la instituirea
Comisiei mixte de rechiziții
În temeiul art. 43, alin (2), al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, art. 20 al Legii nr. 1384-XV din 11octombrie 2002 cu privire la rechizițiile de bunuri și prestările de servicii de interes public, în conformitate cu art. 2 lit. b) al Hotărîrii Guvernului nr. 283 din 14 martie 2005 „Despre aprobarea Regulamentului cu privire la rechizițiile de bunuri și prestările de servicii în interes public, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul raional DECIDE:
1. Se instituie Comisia mixtă de rechiziții în următoarea componență:
POPA Mihail președinte al raionului, președintele Comisiei
BUDU Nicolae vicepreședinte al raionului, secretar al Comisiei
ARNĂUT Igor comandantul Centrului Militar Strășeni
OPREA Andrei reprezentantul subdiviziunii teritoriale al Serviciului de Informare și Securitate
SCOARȚĂ Petru șef al Inspectoratului l de Poliție Strășeni
MANOLI Vera, șef al Direcției finanțe
SÎRBU Nicolae, șef al Direcției agricultură, dezvoltare economică și a teritoriului
Șeful serviciului juridic, Aparatul președintelui raionului
ISAC Alexei locțiitorul comandantului Centrului Militar Strășeni
2. Comisia va activa în conformitate cu actele legislative și normative în vigoare.
3. Se stabilește că în caz de eliberare a membrilor Comisiei din funcțiile deținute, atribuțiile lor vor fi executate de persoanele nou-desemnate în aceste funcții, fără adoptarea unei noi decizii.
4. Se abrogă Decizia Consiliului raional Strășeni nr. 9/9 din 27 februarie 2004 ”Cu privire la instituirea comisiei mixte de rechiziții”.
5. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii preşedintele raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinței, __________
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
VIZAT:
Vicepreşedinte al raionului N. Budu
Centrul Militar teritorial Strășeni I. Arnăut
Direcția finanțe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie „Cu privire la instituirea Comisiei mixte de rechiziții”
În temeiul prevederilor art. 20 al Legii 1384-XV din 11 octombrie 2002 ”Cu privire la rechizițiile de bunuri și prestări servicii de interes public”, art. 2 lit. b) al Hotărîrii Guvernului nr. 283 din 14 martie 2005 despre aprobarea Regulamentului cu privire la rechizițiile de bunuri și prestările de servicii de interes public, care stipulează că ”autorităţile administraţiei publice locale de nivelul al doilea vor crea comisiile mixte de rechiziţii”.
Așa cum Comisia instituită în anul 2004 prin Decizia Consiliului raional Strășeni nr. 9/9 nu este lucrativă, pe motiv că membrii acesteia sunt eliberați din funcțiile deținute, prin urmare se impune necesitatea instituirii unei noi comisii.
Comisia nominalizată, în caz de stări excepționale, va stabili pe localități, instituții publice și agenți economici, cantitățile de bunuri supuse rechiziției și numărul de persoane care pot fi chemate pentru prestări de servicii.
În contextul celor expuse, proiectul deciziei se prezintă comisiei consultative de specialitate spre avizare şi Consiliului raional pentru examinare şi adoptare în şedinţă.
Tatiana Ispas,
Specialist principal, Serviciul juridic
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la aprobarea statelor de
personal ale Întreprinderii Municipale
Centrul Stomatologic raional Străşeni
În temeiul Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, Legii ocrotirii sănătăţii nr. 411-XIII din 28 martie 1995, Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 100 din 10 martie 2008 ,,Cu privire la normativele de personal medical”, în conformitate cu Regulamentul de funcţionare a Întreprinderii Municipale Centrul Stomatologic raional Străşeni, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă statele de personal ale Întreprinderii Municipale Centrul Stomatologic raional Străşeni pentru anul 2016, conform anexelor 1- 2.
2. Se pune în sarcină directorului Întreprinderii Municipale Centrul Stomatologic raional Străşeni (M. Croitoru) executarea prevederilor prezentei decizii.
4. Se desemnează responsabil de controlul executării prevederilor prezentei decizii vicepreşedintele raionului (E. Harcenco).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Vicepreședintele raionului E. Harcenco
Serviciul juridic T. Ispas
Nota informativă
Prin prezenta, administraţia Întreprinderii Municipale Centrul Stomatologic raional Străşeni solicită coordonarea statelor de personal pentru anul 2016 după cum urmează:
Schema de state, în număr de 49.5 unităţi, este formată în corespundere cu ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 100 din 10.03.2008 ,,Cu privire la normativele de personal medical” pentru asistenţa medicală specializată (stomatologică) de ambulator inclusiv statele necesare pentru personalul administrativ- gospodăresc.
Lista de state a fost aprobată la şedinţa Consiliului Administrativ conform procesului verbal nr. 4 din 01.12.2015 coordonată cu Comitetul Sindical a IMSP SR Străşeni.
Director M. Croitoru
Proiect
DECIZIE nr.
din 24 decembrie 2015
Cu privire la aprobarea statelor de personal ale instituţiilor
medico - sanitare publice centre de sănătate
În temeiul Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, art. 4, 6 ale Legii ocrotirii sănătăţii nr. 411-XIII din 28 martie 1995, Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 100 din 10 martie 2008 „Cu privire la normativele de personal medical”, în conformitate cu regulamentele de funcţionare ale instituţiilor medico - sanitare publice centre de sănătate, avînd în vedere avizarea statelor de personal de către Ministerul Sănătății, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă statele de personal ale instituţiilor medico - sanitare publice centre de sănătate pentru anul 2016, după cum urmează:
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Strășeni, Conform anexei nr. 1;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Cojușna, conform anexei nr. 2;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Codreanca, conform anexei nr. 3;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Micăuți, conform anexei nr. 4;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Micleușeni, conform anexei nr. 5;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Lozova, conform Anexei nr. 6;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Pănășești, conform anexei nr. 7;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Sireți, conform anexei nr. 8;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Vorniceni, conform anexei nr. 9;
- Instituția Medico - Sanitară Publică Centrul de Sănătate Zubrești, conform anexei nr. 10;
2. Se pune în sarcina șefilor instituțiilor nominalizate în punctul 1 executarea prevederilor prezentei decizii.
3. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii vicepreşedintele raionului (E. Harcenco).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Vicepreședintele raionului E. Harcenco
Serviciul juridic T. Ispas
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la transmiterea cheltuielilor
efectuate prin alocaţii de la bugetul
raional la reparaţii capitale
În conformitate cu prevederile Legii nr. 523 – XV din 16 iulie 1999 cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale, Legii nr. 436 – XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, Hotărîrii Guvernului nr. 688 din 09 octombrie 1995 despre aprobarea Regulamentului cu privire la modul de transmitere a întreprinderilor de stat, organizaţiilor, instituţiilor, a subdiviziunilor lor, clădirilor, construcţiilor, mijloacelor fixe şi altor active, Ordinului Ministerului Finanţelor al Republicii Moldova nr. 93 din 19 iulie 2010 ”Cu privire la aprobarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice” şi în baza proceselor-verbale de recepţie finală, Consiliul raional DECIDE:
1. Se transmit cheltuielile efectuate prin alocaţii din bugetul raional la reparaţii capitale la instituţiile de învăţămînt, pentru a fi raportate la majorarea valorii de bilanţ a fondurilor fixe, conform anexei.
2. Se pune în seama contabilului - şef al Direcţiei învăţămînt (Z. Oprea) executarea prevederilor prezentei decizii.
3. Controlul executării prevederilor prezentei decizii se pune în sarcina preşedintelui raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Vicepreședintele raionului I. Ursu
Direcția învățămînt Iu. Certan
Direcția finanțe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
Anexă
la Decizia Consiliului raional Strășeni
nr 9/ din 24 decembrie 2015
Denumirea instituţiei |
Denumirea antreprenorului |
Suma lei |
Obiectul Reparaţiilor capitale |
Primăria Micăuţi |
SRL Oprea Prim |
64900 |
Schimbarea ferestrelor la Gimnaziul Micăuţi |
Primăria Pănăşeşti |
SRL Decormat |
59900 |
Reparaţia a 2 blocuri sanitare la Gimnaziul Pănăşeşti |
Primăria Ţigăneşti |
ÎI Mistreţ Gheorghe |
60000 |
Reparaţia blocului sanitar la Gimnaziul Ţigăneşti |
Primăria Ţigăneşti |
ÎI Mistreţ Gheorghe |
60000 |
Reparația sistemului de canalizare la Gimnaziul Ţigăneşti |
Primăria Bucovăţ |
Persoane fizice |
66700 |
Reparația reţelei de încălzire,scării de la intrare şi tavanul încăperilor la Gimnaziul Bucovăţ |
Primăria Bucovăţ |
Persoane fizice |
97700 |
Reparaţia acoperişului Gimnaziul Bucovăţ |
Primăria Recea |
SRL Constructiv Grup |
57200 |
Reparaţia sistemului electric la Gimnaziul Recea |
Primăria Recea |
SRL Vitamax Construcţii |
60000 |
Reparaţia sălii sportive la Gimnaziul Recea |
Primăria Recea |
SRL Constructiv Grup |
119600 |
Reparaţia holului de la parter la Gimnaziul Recea |
Primăria Codreanca |
SRL Vitamax Construcţii |
48800 |
Reparaţia în galeria Gimnaziul Codreanca |
Primăria Codreanca |
SRL Vitamax Construcţii |
57200 |
Reparaţia tavanului în holul Gimnaziului Codreanca |
Primăria Codreanca |
SRL Constructiv Grup |
157900 |
Reparaţia sistemului electric la Gimnaziul Codreanca |
Primăria Oneşti |
SC Profsistem SRL |
108600 |
Schimbarea ferestrelor la Gimnaziul Oneşti |
Total: |
|
1018500 |
|
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie „Cu privire la transmiterea cheltuielilor efectuate prin alocaţii din bugetul raional la reparaţii capitale”
În conformitate cu Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 93 din 19 iulie 2010 „Cu privire la aprobarea Instrucţiunii cu privire la evidența contabilă în instituţiile publice”, în scopul majorării valorii de bilanţ a fondurilor fixe a instituţiilor de învăţămînt (conform anexei), care au efectuat reparaţii capitale din mijloace financiare alocate din bugetul raional.
Proiectul de decizie se propune spre avizare comisiei consultative de specialitate şi Consiliului raional pentru examinare în şedinţă şi adoptarea deciziei.
Zinaida Oprea,
Contabil-şef al Direcţiei învăţămînt
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la casarea automobilului aflat
în gestiunea Instituției Medico- Sanitare
Publice Centru de Sănătate Zubrești
În temeiul art. 43 alin (1) lit. c) al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, cu modificările și completările ulterioare, art. 8 al Legii nr. 523-XV din 16 iulie 1999 cu privire la proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale, art. 8 al Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr. 500 din 12 mai 1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe” cu modificările si completările ulterioare, examinînd documentele prezentate de conducătorul instituției medicale, Consiliul raional DECIDE:
1. Se autorizează casarea automobilului VAZ-2121, cu numărul de înmatriculare ST AC 229, anul fabricării 1991, numărul motorului 1886722, numărul şasiului 0848395, uzura 100%, aflat în gestiunea Instituţiei Medico - Sanitare Publice Centrul de Sănătate Zubrești.
2. Se pune în sarcina contabilului – şef al Instituţiei Medico - Sanitare Publice Centrul de Sănătate Zubrești efectuarea modificărilor respective în evidenţa contabilă, inclusiv și a mijloacelor obținute în urma comercializării metalului uzat, conform legislaţiei în vigoare şi actului de casare, precum şi radierea înmatriculării acestuia.
3. Se desemnează responsabil de controlul asupra executării prevederilor prezentei decizii vicepreşedintele raionului (E. Harcenco).
Preşedinte al şedinței, __________
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
Vizat:
Vicepreşedinte al raionului E. Harcenco
Direcția finanțe V. Manoli
Serviciul juridic T. Ispas
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie „Cu privire la casarea automobilului aflat în gestiunea
IMSP CS Zubrești”
În temeiul prevederilor Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administrația publică locală, cu modificările ulterioare, Hotărîrii Guvernului nr. 500 din 12 mai 1998 „Despre aprobarea Regulamentului privind casarea bunurilor uzate, raportate la mijloacele fixe” a fost elaborat proiectul de decizie cu privire la casarea bunurilor materiale.
Se propune autorizarea casării bunului autoturismului VAZ -2121, ce se află în exploatare din anul 1991 pe motivul nefuncționalității. În rezultatul controlului exterior s-a dovedit că are un grad avansat de uzură fizică și morală, ceea ce duce la necorespunderea cerinţelor minime de utilizare. Concluzia specialiştilor – reparația și punerea în funcțiune este irațională și costisitoare din punct de vedere economic. Cele expuse denotă oportunitatea și necesitatea casării mijlocului fix menționat.
În contextul celor expuse, proiectul deciziei se prezintă comisiei consultative de specialitate spre avizare şi Consiliului raional pentru examinare şi adoptare în şedinţă.
Vasile Suruceanu,
Medic-șef IMSP CS Zubrești
Proiect
DECIZIE nr. 9/
din 24 decermbrie 2015
Cu privire la transmiterea cheltuielilor
efectuate prin alocaţii de la bugetul
raional la reparaţii capitale
În conformitate cu prevederile Legii nr. 523 – XV din 16 iulie 1999 cu privire la proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale, Legii nr. 436 – XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, Hotărîrea Guvernului nr. 688 din 09 octombrie 1995 despre aprobarea Regulamentului cu privire la modul de transmitere a întreprinderilor de stat, organizaţiilor, instituţiilor, a subdiviziunilor lor, clădirilor, construcţiilor, mijloacelor fixe şi altor active, Ordinului Ministerului Finanţelor al Republicii Moldova nr. 93 din 19 iulie 2010 cu privire la aprobarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice şi în baza proceselor-verbale de recepţie finală, Consiliul raional DECIDE:
1. Se transmit cheltuielile efectuate prin alocaţii de la bugetul raional la reparaţii capitale pe anul 2015, autorităţilor publice locale de nivelul întîi şi altor instituţii, pentru a fi raportate la majorarea valorii de bilanţ a fondurilor fixe, conform anexei.
2. Se pune în sarcina contabilului - şef al Aparatului preşedintelui raionului executarea prevederilor prezentei decizii.
3. Controlul executării prevederilor prezentei decizii se pune în sarcina preşedintelui raionului (M. Popa).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
Direcția finanțe V. Manoli
Aparatul președintelui
raionului (specialistul principal
cu atribuțiile contabilului-șef) G. Sîrbu
Serviciul juridic T. Ispas
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie „Cu privire la transmiterea cheltuielilor efectuate prin alocaţii din bugetul raional la reparaţii capitale”
În conformitate cu Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 93 din 19 iulie 2010 „Cu privire la aprobarea Instrucţiunii cu privire la evidena contabilă în instituţiile publice”, în scopul majorării valorii de bilanţ a fondurilor fixe a instituţiilor de învăţămînt (conform anexei), care au efectuat reparaţii capitale din mijloace financiare alocate din bugetul raional.
Proiectul de decizie se propune spre avizare comisiei consultative de specialitate şi Consiliului raional pentru examinare în şedinţă şi adoptarea deciziei.
Galina Sîrbu
Specialist principal Aparatul Preşedintelui
DECIZIE nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la aprobarea Programului de activitate a Consiliului
raional Străşeni pentru trimestrul I al anului 2016
În temeiul art. 43, 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă Programul de activitate a Consiliului raional Străşeni pentru trimestrul I al anului 2016, conform anexei.
2. Preşedintele raionului, vicepreşedinţii raionului, şefii direcţiilor, secţiilor subordonate Consiliului raional să întreprindă acţiunile necesare pentru executarea integrală şi în termene a Programului nominalizat.
3. Controlul executării prevederilor prezentei decizii se pune în sarcina secretarului Consiliului raional.
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional, Nina RUSU
AVIZAT:
Vicepreședintele raionului I. Ursu
Vicepreședintele raionului N. Budu
Vicepreședinte al raionului E. Harcenco
Direcția finanțe V. Manoli
Direcția învățămînt Iu. Certan
Direcția agricultură, dezvoltare
economică și a teritoriului N. Sîrbu
Direcția asistență socială
și protecție a familiei N. Olevschi
Secția cultură, turism,
tineret și sport V. Schirliu
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie „Cu privire la Programul de activitate a Consiliului raional Strășeni pentru trimestrul I al anului 2016”
În temeiul art. 43, 46 ale Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, în scopul bunei organizări a activităţii Consiliului raional și stabilirii unor probleme prioritare pentru examinare în ședință, se propune proiectul Programului de activitate a Consiliului raional Străşeni pentru trimestrul I al anului 2016.
Proiectul deciziei se prezintă comisiei consultative de specialitate pentru avizare şi Consiliului raional pentru examinare şi aprobare în şedinţă.
Nina Rusu,
Secretar al Consiliului raional
Proiect
Decizie nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la modificarea Deciziei
Consiliului raional nr. 1/5 din 31 martie 2015
În temeiul prevederilor art. 46 al Legii nr. 436 – XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările și completările ulterioare, Legii nr. 317 din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi altor autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, Consiliul raional DECIDE:
1. Decizia Consiliului raional nr. 1/5 31 martie 2015 „Cu privire la aprobarea Programului de transport rutier raional Strășeni și instituirea Comisiei privind organizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate” se modifică după cum urmează:
- Anexa nr. 2 ”COMPONENȚA NOMINALĂ a Comisiei privind organizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate ” se substituie cu un nou conținut (se anexează).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Direcția agricultură,
dezvoltare economică
și a teritoriului N. Sîrbu
Serviciul juridic T. Ispas
Notă informativă
la proiectul deciziei ,,Cu privire la modificarea Deciziei consiliului raional nr. 1/5 din 31 martie 2015”
Proiectul de decizie este elaborat întru executarea Legii nr. 150 din 17 iulie 2014 Codul transporturilor rutiere, Hotărîrii Guvernului nr. 854 din 28 iulie 2006 cu privire la Regulamentul transporturilor auto de călători şi bagaje.
În conformitate cu art.12 din Codul transporturilor rutiere, Consiliul raional creează Comisiei privind organizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate Astfel prin Decizia consiliului raional nr. 1/5 din 31 martie 2015 cu privire la aprobarea Programului de transport raional Străşeni şi instituirea Comisiei privind organizarea transportului rutier de persoane prin servicii regulate” a fost creată comisia respectivă.
Modificarea componenței Comisiei este necesară, dat fiind faptul schimbărilor care au avut loc în conducerea raionului și demisia unor funcționari.
Proiectul de decizie se propune spre avizare comisiei consultative de specialitate şi aprobare în cadrul şedinţei Consiliului raional.
Nicolae Sîrbu,
sef al Direcției agricultură,
dezvoltare economică și a teritoriului
Proiect
Decizie nr. 9/
din 24 decembrie 2015
Cu privire la Programul de acordare a
concediilor de odihnă anuale
În conformitate cu prevederile art. 82 alin. (2) al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, art. 15 al Legii nr. 199 din 16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică, art. 43 al Legii nr. 158-XVI din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, cu modificările ulterioare, art. 112, 116 din Codul muncii al Republicii Moldova, luînd în consideraţie solicitările salariaţilor, Consiliul raional DECIDE:
1. Se aprobă Programul de acordare a concediilor de odihnă anuale pentru anul 2016, după cum urmează:
Nume, prenume |
Funcţia deţinută |
Perioada acordării concediului |
Popa Mihail |
Preşedinte al raionului |
august |
Ursu Ion |
Vicepreşedinte al raionului |
iulie |
Budu Nicolae |
Vicepreşedinte al raionului |
septembrie |
Harcenco Elena |
Vicepreşedinte al raionului |
august |
Rusu Nina |
Secretar al Consiliului raional |
ianuarie |
Manoli Vera |
Şef al Direcţiei finanţe |
iulie-august |
Certan Iulia |
Şef al Direcţiei învăţămînt |
iulie |
Sîrbu Nicolae |
Şef al Direcţiei agricultură, dezvoltare economică şi a teritoriului |
mai-august |
Schirliu Vera |
Şef al Secţiei cultură, turism, tineret şi sport |
septembrie |
Borş Valeriu |
Şef al Serviciului relaţii funciare şi cadastru |
iulie-august |
Tuchilă Alexandru |
Director al IMSP Spitalul Raional Străşeni |
mai |
Glavan Petru |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Pănăşeşti |
august |
Iaţîşin Andrei |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Strășeni |
februarie-iulie |
Suruceanu Vasile |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Zubreşti |
iunie |
Bogdan Dumitru |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Vorniceni |
octombrie |
Blega Lilia |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Lozova |
iulie |
Damaschin Larisa |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Cojuşna |
iulie |
Balaur Lilia |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Sireţi |
august-octombrie |
Slănină Larisa |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Codreanca |
august-septembrie |
Salcoci Galina |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Micăuţi |
iulie-august |
Ţurcanu Tamara |
Şef al IMSP Centrului de Sănătate Micleuşeni |
iulie-septembrie |
Pădure Nadejda |
Director al Bibliotecii Publice raionale Mihail Sadoveanu |
iulie |
Radu Vasile |
Director al Casei Raionale de Cultură Străşeni |
august |
Croitor Maria |
Manager al IM Centrul Stomatologic Străşeni |
mai -octombrie |
2. Se acceptă acordarea concediilor de odihnă anuale în anul 2016 persoanelor nominalizate, conform Programului aprobat.
3. Se pune în sarcina preşedintelui raionului emiterea dispoziţiei privind acordarea concediului de odihnă, achitarea indemnizaţiei de concediu şi achitarea ajutorului material, conform legislaţiei în vigoare.
4. Controlul executării prevederilor prezentei decizii se pune în sarcina preşedintelui raionului ( M. Popa).
Preşedinte al şedinţei,
Contrasemnat:
Secretar al Consiliului raional Nina RUSU
VIZAT:
Serviciul juridic T. Ispas
NOTĂ INFORMATIVĂ
la proiectul de decizie
„Cu privire la Programul de acordare a concediilor de odihnă anuale”
În conformitate cu art. 82 (2) al Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, cu modificările ulterioare, în exercitarea mandatului, preşedinţii şi vicepreşedinţii raionului au dreptul la concediu de odihnă anual, în condiţiile legislaţiei muncii. Concediul de odihnă anual se acordă conform programării aprobate de Consiliul raional.
Totodată, art. 15 al Legii nr. 199 din 16 iulie 2010 cu privire la statutul persoanelor cu funcţii de demnitate publică prevede că persoanelor cu funcţii de demnitate publică li se acordă un concediu de odihnă anual plătit, cu o durată de 35 de zile calendaristice. Concediul poate fi acordat integral sau pe părţi, cu condiţia ca una dintre părţi să nu fie mai mică de 14 zile calendaristice. Concediul persoanei cu funcţie de demnitate publică se acordă prin actul administrativ al conducătorului autorităţii publice în care activează persoana respectivă.
Modalitatea de acordare a concediului de odihnă funcţionarilor publici de conducere este prevăzută de art. 43 al Legii nr. 158-XVI din 04 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, cu modificările ulterioare.
Astfel, în temeiul prevederilor din actele normative nominalizate, se propune proiectul de decizie spre examinare şi avizare comisiei consultative de specialitate şi aprobare în şedinţa Consiliului raional.
Jalba Evelina,
specialist principal (cu atribuții în resurse umane)
în Aparatul președintelui raionului