Proces Verbal nr.3
al ședinței de lucru organizată de președintele raionului cu participarea primarilor localităților raionului și șefilor serviciilor descentralizate și desconcentrate în teritoriu
21 august 2014 or. Strășeni
Prezenți:
Petru Voloșciuc - președinte al raionului Strășeni;
Primarii localităților
Șefii serviciilor descentralizate și desconcentrate în teritoriu
Ordinea de zi:
1. Cu privire la implementarea grantului oferit de Guvernul României pentru modernizarea grădinițelor de copii din raion.
Raportor: Nicolae Sîrbu, șef al Direcției agricultură, dezvoltare
economică și a teritoriului
2. Cu privire la asigurarea populației cu apă potabilă de calitate. Situația epidemică prin hepatită virală
Raportor: Constantin Marola, medic șef al Centrului de Sănătate Publică Strășeni
3. Cu privire la situația în domeniul siguranței alimentelor; criterii și cerințe privind exportul producției vegetale.
Raportor: Vsevolod Stamati, șef al Direcției raionale pentru
Siguranța Alimentelor
4. Cu privire la Programul ”NOVATECA”
Raportor: Pădure Nadejda,director al bibliotecii publice raionale ”M. Sadoveanu”
5. Cu privire la derularea încasării impozitului pe proprietate în primăriile raionului.
Cu privire la modificările parvenite în legislația fiscală.
Raportori: Tabacari Anatolie și Pleșca Valentina, Inspectoratul Fiscal
Teritorial Strășeni
S-a decis:
1. Se recomandă primăriilor beneficiare ale grantului oferit de Guvernul României pentru modernizarea grădinițelor să reevalueze lucrările necesare a fi efectuate și să execute lucrările în termenii stabiliți, fiind asigurați că banii oferiți vor trece și în anul bugetar următor.
2. Se recomandă primarilor să depună eforturi pentru a găsi surse financiare necesare pentru a curăța fîntînile publice, pentru a evita erupții de hepatită virală; să proiecteze și să construiască apeducte autorizate și să nu permită folosirea apei din surse neautorizate; să se depună eforturi pentru a construi sisteme de canalizare pentru a evita scurgerea apelor reziduale în sursele de apă publice.
3. Se recomandă primarilor să desfășoare campanii de informare a cetățenilor despre faptul că:
- Agenția pentru siguranța alimentelor va crea condiții pentru păstrarea producției agricole, cea care este destinată exportului;
- Există pericolul infectării cu pesta africană porcină și în cazul apariții anumitor simptome la animale să fie anunțați medicii veterinari pentru a evita infectările în masă;
- La etapa autorizării funcționării obiectelor de alimentație publică, primarii ar trebui să țină cont de restricțiile prevăzute de legislația în vigoare, pentru a permite dezvoltarea antreprenoriatului, dar nu în detrimentul sănătății populației;
- Se interzice categoric desfășurarea ceremoniilor în masă (nunți și cumătrii) în școlile și grădinițele din localități, pentru a evita infectarea cu diferite infecții a instituțiilor de învățămînt;
- Se recomandă tuturor autorităților publice locale să adopte Regulamente de întreținere a animalelor de companie și să le facă publice;
- Se vor depune eforturi în vederea instituirii unei piețe agricole temporare în orașul Strășeni pentru a permite producătorilor autohtoni să își realizeze producția proprie.
4. În legătură cu implementarea proiectului ”NOVATECA” în 21 biblioteci publice sătești este necesar ca autoritățile publice locale să asigure spațiile cu încălzire în perioada rece a anului, conexiune la internet începînd cu 01 noiembrie 2014 și să asigure securitatea încăperilor.
Totodată primarii sunt invitați la Conferința de inițiere care va avea loc în mun. Chișinău, la Hotelul ”LeoGrand” în data de 11 septembrie 2014 începînd cu ora 09.30.
5. În legătură cu informația prezentată de responsabili de la Inspectoratul Fiscal Teritorial Strășeni:
- se pune în sarcina autorităților locale să intensifice eforturile în vederea acumulării impozitelor și taxelor locale pentru a asigura partea de venituri a bugetului local; să întocmească și să transmită reclamații restanțierilor la bugetul local și în caz de necesitate să solicite implicarea autorităților competente;
- începînd cu 01 septembrie 2014 va fi pusă în aplicare factura electronică pentru instituțiile publice, întreprinderile cu capital majoritar de stat și altele care prestează anumite servicii populației și vor fi puse în aplicare semnăturile digitale ale conducătorilor pe documentația fiscală;
- este pus în funcțiune serviciul ”fiscservinform” la care contribuabilii pot adresa întrebări referitor la punerea în aplicare a e-facturii, la numărul de telefon 8 22222.
Jereghi Rodica, Secţia administraţie publică